HP trafik kazası oranı %31,5, ülke ortalaması olan %29’dan yüksek: Trafik Polisi verileri

kosc

New member
Devlet Trafik Polis Teşkilatı tarafından yayınlanan beş yıllık verilere göre, Himaşal Pradeş’in yol güvenliği sicili %31,54 ile hem nüfus hem de araç sayısı açısından ulusal ortalamanın altındaydı.


Devlet Trafik Polis Teşkilatı tarafından yayınlanan beş yıllık verilere göre, Himaşal Pradeş’in yol güvenliği sicili %31,54 ile hem nüfus hem de araç sayısı açısından ulusal ortalamanın altındaydı. (Görsel temsil amaçlıdır)

1.000 kişi başına düşen ulusal trafik kazası ortalaması %29,3’tür.

Eyalet ayrıca %13,77 ile 1.000 kişi başına daha yüksek bir kaza sonucu ölüm oranına sahipken, %10,93 olan ulusal ortalamaya kıyasla.

Araçlar açısından, Hindistan için 10.000 araç başına kaza oranı %15,1 olurken, HP’nin rekoru %17,37 oldu.

Veriler, Himachal’da 10.000 araç başına düşen ölüm sayısının, %5,08 olan ulusal ortalamaya kıyasla %6,93 olduğunu gösteriyor.

Himachal Polisinin ölümlere ilişkin analizine göre, kazaların %23’ü kafa kafaya çarpışmalardan, %22’si yoldan çıkan araçlardan ve %19’u yayaların pusu kurmasından kaynaklanıyor.

Eylül 2017 ile 2022 arasındaki veriler incelendiğinde, Himaşal Pradeş’te 15.648 kazanın meydana geldiği ve bunun sonucunda 6.273 ölüm ve 25.729 yaralanma meydana geldiği görülüyor.

Kangra bölgesi, 2.617 ile son beş yılda en yüksek kaza sayısını kaydetti, 847 kişi öldü ve 4.199 kişi yaralandı.

Shimla bölgesi, 2.555 arıza, 1.169 ölüm ve 4.387 yaralanma ile eyaletteki en yüksek ikinci kaza oranına sahiptir.

Polis bölgeleri arasında, Una 193 trafik kazasıyla en yüksek ölüm sayısını kaydederken, onu 173 trafik kazasının kaydedildiği Nalagarh izledi. Theog ve Una Polis Departmanları, sırasıyla 247 ve 243 ile en yüksek trafik kazası yaralanma kayıtlarına sahiptir.

Veriler, Himachal’daki kazaların yaklaşık %32’sinin dört tekerlekli araçlardan, %30’unun ise iki tekerlekli araçlardan kaynaklandığını gösteriyor.

Polis verilerinin analizine göre, kazaların yaklaşık %80’i kırsal alanlardan bildirildi. Polis, yayaların karıştığı kazaların çoğunun zayıf görüş nedeniyle geceleri meydana geldiğini söyledi.

Kaza ve ölümlerin çoğu ulusal karayollarında, ardından bağlantı yollarında ve devlet karayollarında kaydedilirken, 200’den fazla kişi çarpıp kaçma olaylarında öldü.

Kangra bölgesi trafik kazalarında yaya ölümleri listesinin başında yer alırken, onu Una ve Baddi izledi. Polis verilerine göre yaya ölümlerinin arkasında yasal limitlerin aşılması, aceleci ve dikkatsiz araç kullanımı ve alkolün etkisi altında, çoğunlukla düz alanlarda araç kullanılması yer aldı.

Baddi, Una, Paonta Sahib, Nalagarh, Kullu, Amb, Nurpur, Sadar Hamirpur, Balh ve Kangra Polis yetki alanları altındaki alanlar, yayaların karıştığı en fazla kazayı bildirdi.

Artan kaza sayısıyla karşı karşıya kalan Bayındırlık Bakanı Vikramaditya Singh, PWD yetkililerine özellikle düz alanlarda (vurup kaçmayı önlemek için) yaya dostu altyapı, engebeli alanlarda çarpma bariyerleri (çıkış kazalarını önlemek için) geliştirmelerini emretti. ve siyahlar Önden ve çapraz çarpışmalardan kaçınmak için noktaları kaldırın.

Cuma günü bir karayolu güvenliği toplantısına başkanlık ederken, rota düzeltmesini ve Himachal rekorunun ulusal ortalamada iyileştirilmesini vurguladı. Polis Genel Müdürü Sanjay Kundu, 12 ilçeden polis amirlerinin katıldığı toplantıda kendisini bilgilendirmişti.




  • YAZAR HAKKINDA




    Gaurav Bisht, bilimpark.com.tr’nin Himachal bürosunun başında. Hill State siyasetini ve kitleleri etkileyen diğer konuları ele alıyor.
    …ayrıntılı olarak görün